Med en baggrund som Indsamlingsdirektør, brandmanager og projektleder i Muskelsvindfonden fra 1998-2007 har Chris Kroer Jensen haft ansvaret for en lang række koncertarrangementer som Grøn Koncert, Åh Abe, Slotskoncerter og The Police i Aarhus.

Chris har endvidere fungeret som Turistdirektør i Aarhus, hvor han har været hovedarkitekten bag byens nuværende turismestrategi: ”Århus i dag – Aarhus Tomorrow”.

Som selvstændig projektmager har Chris været en af arkitekterne bag NorthSide Festival i Aarhus, og udviklet og eksekveret på festivalens værdier. Manifestus har endvidere udarbejdet strategi, brandbook og kampagneaktiviteter for Peter Larsen Kaffe. De seneste 5 år har Manifestus endvidere planlagt og eksekveret MGP-workshops for DR og Koda rundt om i det ganske land. SIdst men ikke mindst har Manifestus været idémand bag Filmby Aarhus' nye strategi "The Big Picture - fra filmby i Aarhus til samfundsudvikling i Danmark", der blev publiceret i 2016.


 
I 2004 blev Chris af Kulturministeriet og Økonomi- og Erhvervsministeriet udpeget til at sidde som kompetenceperson i den Task Force, der blev etableret for at optimere rammerne for at Danmark kunne udvikle og tiltrække større internationalt appellerende events. Denne Task Force kørte fra 2004-2007. Chris er uddannet marketingøkonom, tidligere divisionsfodboldspiller i Aarhus Fremad og bosiddende med familie i Aarhus.
 
 
 
Oplevelser 
Food Festival 2012 
Food Festival 2012 fandt sted for første gang den 7. – 9. September på Tangkrogen i Aarhus.
Festivalen bød på mere end 100 aktører, mad- og kokkeskoler, smagsprøver, workshops, levende køer, kalve og grise, en ægte fiskekutter fra Thorup Strand, kokkekonkurrencer (Nordic Challenge og Børsens Kokketalent), halmlegeland, sanseture og meget andet.

Med mere end 27.000 besøgende hen over weekenden blev det den succes, arrangørerne havde håbet på, og arrangementet vil blive gentaget i 2013. Manifestus stod for planlægning af hele produktionen, herunder dimensionering og indretning af pladsen, samt afviklingen af Food Festival.
 
Partnerskaber 
MGP workshops 2010-2012 
I 2010 var DR klar med et helt nyt MGP for sangglade børn i hele landet. DR besluttede, at MGP-konceptet skulle gennemgå en større modernisering, så flere børn rundt om i landet kunne få glæde af begivenheden.
 
Frivillighed 
Frivillighed 
Manifestus hjælper kulturlivet med at afvikle og finansiere produktioner via sponsorater og frivillighed. Vi hjælper erhvervslivet med at skabe endnu bedre arrangementer gennem samarbejde med kulturlivet.

 
 
MANIFESTUS

Møllevangs Allé 150
8200 Aarhus N

mob. +45 6086 1717


www.manifestus.dk